Indskoling

Indskolingen

Det er utrolig vigtigt, at børn får en tryg og inspirerende skolestart. På Hammershøj Skole har vi en ambition om at tilbyde en indskoling, hvor alle børn føler sig velkomne, og hvor alle børn har mulighed for at lære på et passende niveau.

Vi har valgt, at ovenstående bedst sker under rammerne af rullende skolestart. På Hammershøj Skole optager vi nye elever fire gange om året.

• Børn der fylder 6 år i perioden januar – marts starter i skole omkring 1. januar.
  • Børn der fylder 6 år i perioden april – juni starter i skole omkring 1. april.
  • Børn der fylder 6 år i perioden juli – september starter i skole omkring 1. august.
  • Børn der fylder 6 år i perioden oktober – december starter i skole omkring 1. november.

Overgang til 1. klasse sker i august eller november. Eleverne vil altid gå i 0. klasse i  min 1 år.

Vores struktur betyder bl.a., at de helt nye skolebørn altid kommer ind i en klasse, hvor der er erfarne skolebørn, der kan hjælpe med at vise deres nye klassekammerater, hvordan man går i skole.

I forhold til indskolingen på Hammershøj Skole vil vi i øvrigt fremhæve følgende:

• På Hammershøj skole har alle elever engelsk fra 0.klasse.
  • I indskolingen er der tilknyttet en pædagog til alle klasser.
  • I indskolingen er der morgensang hver dag.