Nye elever og forældre

Skolestartende elever i 0. klasse skal indskrives digitalt af forældrene. Indskrivningen sker omkring årsskiftet til det år hvor eleven skal starte i skole. Der udsendes brev herom i forældrenes e-boks forinden indskrivningsperioden starter.

På Hammershøj skole har vi rullende skolestart og

• Børn der fylder 6 år i perioden januar – marts starter i skole omkring 1. januar.
  • Børn der fylder 6 år i perioden april – juni starter i skole omkring 1. april.
  • Børn der fylder 6 år i perioden juli – september starter i skole omkring 1. august.
  • Børn der fylder 6 år i perioden oktober – december starter i skole omkring 1. november.

Forinden skolestarten afholdes der et møde, hvor ledelse, personale i 0. klasse og SFO er repræsenteret. I modtager en indbydelse til dette møde i jeres E-boks.

Øvrige nye elever og forældre mødes med skolens ledelse og kommende lærer inden skolestart. Elev og forældre præsenteres bla. for skolens undervisningsprincipper og eleven fortæller om sig selv. Der bliver aftalt tidspunkt for start på Hammershøj skole.

På mødet kan der eventuelt være mulighed for at få en rundvisning på skolen og møde den kommende klasse.

For at vi kan indskrive eleven, skal vi have elevens cpr.nr. Vi vil desuden gerne have oplyst, om vi må indhente relevant information fra tidligere skole.