Udskoling

På Hammershøj Skole starter dagen på alle klassetrin med læsetræning. Morgenlæsebånd giver en god og rolig start på dagen for alle elever. Førende forskning peger på at børn bør læsetræne mindst 20 minutter dagligt for at understøtte deres læseudvikling optimalt. Anden lektion er hver dag afsat til ugeskema, hvor eleverne arbejder individuelt.

Eleverne arbejder gennem hele udskolingen med forebyggende trivselsarbejde via konceptet MOT. Eleverne i udskolingen må ikke anvende deres mobiltelefoner i skoletiden, da vi oplever øget fagligt fokus og flere relationer, når telefonen ikke er en del af skoledagen.

I udskolingen prioriterer vi studieture højt. Med støtte fra Hammershøj Netværket er det muligt for os at tilbyde studieture i alle udskolingsklasser.

I 8. og 9. kl. modtager eleverne standpunktskarakter i november og maj. Der afholdes skriftlige terminsprøver to gange årligt.